Berehat Sebentar ye!!!

ANTARA YANG MENARIK

Jam kite...


Pages

Monday, April 23, 2012

New Episode Begin!!!

Tangan terasa gatal untuk mencoret sesuatu....sesuatu yang ingin diluahkan tapi tak terkeluar dari mulut...namun hanya mampu diluahkan dengan tulisan.....


Keputusan untuk menghantar notis letak jawatan adalah satu tindakan berani mati yang penah aku buat....kadang-kadang aku sendiri tak pasti samaada tindakan dan keputusan yang telah aku buat itu betul ataupun hanya sekadar melepaskan geram yang sekian lama terpendam....sekadar melepaskan rasa tidak puas ati yang semakin membara di lubuk hati kecil ni.....tapi setelah berfikir panjang aku redha dengan apa yang berlaku...aku percaya Allah telah menetapkan sesuatu yang terbaik untuk aku.....


Tanpa sebarang jaminan kerjaya...dengan simpanan yang ciput di dalam akaun..aku nekad untuk memulakan hidup baru........So..the new episode now begin!!!!!


Aku bercita-cita untuk menjadi bussineswomen.....tapi modal yg ada tak cukup...so, aku mengambil langkah mudah untuk membuat bisness food delivery dari blok ke blok..(aku duduk umah flat..) dan khidmat penyediaan makanan untuk majlis-majlis kecil (kat opis lama aku dulu...)...Alhamdulillah...permulaan yang serba sederhana ini telah membuka pintu rezeki aku sedikit demi sedikit....Terima kasih Ya Allah.........di atas rezeki yang telah kau berikan.......semoga dengan berkat usaha dan keberkatan rezeki ini aku dapat mencapai cita-cita aku suatu hari nanti...And thanks to all friends for your support....


So...from that..dapat disimpulkan "rezeki ada dimana-mana....terpulang kepada kita untuk memanfaatkannya...Nak seribu daya..tak nak seribu dalih....
Hidup ini akan lebih indah kalau kita cuba menghargainya....PEACE!!!!!!!

1 comment:

Amy san said...

Amy support K. Syidah....proud to be HOUSEWIFE!!