Berehat Sebentar ye!!!

ANTARA YANG MENARIK

Jam kite...


Pages

Saturday, December 22, 2012

MINAT BARU

Hi U All....hehehhe....Lamanya tak update blog...macam sibuk sangat pulak saye ni...hehheh....tapi seriously la aku memang sibuk semenjak 2 menjak ni...al maklum le aku dah dapat keje baru...tapi temporary je la sampai bulan january 2013 ni...Alhamdulillah dapat la jugak aku menampung menambah menolak dan membahagi pembelanjaan isi rumah buat sementara ni...iye la kan daripada aku duduk terpacak je kat umah tanpa sebarang keje yang mendatangkan duit...huhuh....

Bila dah berblog balik aku mula la nak melalut tak hengat!!! Sebenarnya aku nak tunjuk minat baru aku sekarang...tak tahu la minat ni sekadar hangat2 tahi ayam je ke or minat tersangat2...tapi rasa macam minat sangat2 la jugak...hahahah....

Tadaaa!!!!!!!!!

Heheheh......ni la minat yang aku nak cerita tu...tapi baru nak mula la....kiranya baru 1st step...beli buku dulu....nak pi kelas tak ada masa...hahah....actually aku memang dah pernah belajar buat benda-benda ni masa sekolah menengah dulu...ala  masa tingkatan 1 lagi...dalam kelas ERT....emmm...mungkin korang pun ada belajar yang sama kan....

Seronok jugak sebenarnya seni menjahit ni....yang paling best bila kita tengok hasil seni kreatif tangan kita sendiri...dan kekadang kita tak sangka benda yang kita beli dikedai-kedai yang kekadang harganya mencecah ratusan ringgit sebenarnya boleh dibuat oleh kita sendiri dengan hanya modal yang ciput jek...ini kenyataan ye....yang pasti semua tu bergantung pada diri sendiri. Antara malas dan bersungguh-sungguh je la kan..dan kekadang mungkin sebab kita tak berbakat dalam hal-hal yang macam ni...beli lagi senang....tu bagi aku la...pendapat korang aku tak tau la kan....pendapat tak semestinya sama....huhu

So, aku terangkan sikit pasal 2 jenis buku ni...

1) Cross Stitch - Seni jahit silang pangkah yang ringkas, kreatif dan cantik. Contoh:

Pemandangan

 Hiasan 3 Dimensi
2) Seni Quilt - Seni jahitan tampal cantum kain perca. Contoh:

So....amacam? Macam best tak?...Bagi aku sekarang ni memang best la...semangat tengah berkobar-kobar ni... hehehe....Esok nak pi cari kedai jahitan kat Selangor ni...Nak try ajak en. husband pegi area SS2 Petaling Jaya nak cari kedai jahit kat sana..Aku nak try  buat jugak...dah siap aku update kat blog ok! Hahah...Semangat la sangat!!!!



1 comment:

lynda said...

amboi amboi amboi kemain ahkak syidah sekarang...