Berehat Sebentar ye!!!

ANTARA YANG MENARIK

Jam kite...


Pages

Saturday, June 20, 2009

Aircond..oh aircond....

Musim panas sekarang ni....aku ada gak berangan nak letak aircond kat bilik aku tu..nak lak masa ngandung ni...tak bleh panas siket...time tidur ar yg paling tension...dok lak umah flat tingkat 14...harapkan angin kipas yg sepoi-sepoi je...bila aku ngeluh kat hubby aku slamber bewak je dia cakap kat aku...
"ala yang..baru panas dunia..belum panas akhirat lagi.."
ala-ala ustaz la plak.....aku nak tergelak guling-guling gak ar..padahal dia pun rasa tension ngan cuaca skang ni....paling kesian ngan anak aku la...habis badan dia merah2 bila panas..anak aku ni macam la dulu lahir kat America..masa tu tengah musim salji kot, tu yg x leh panas siket tu..hahak...tapi memang dia tak leh panas.otomatik timbul ruam merah kat badan dia..time tido lak..aku la yg jadi mangsa kena garu badan dia sampai la dia betul2 terlelap..
Berbalik pada cerita aircond tadi...aku ngan hubby aku pi la survey kat kedai2 & kat Giant gak. Aku ada 2 pilihan...air cooler (mcm kipas tapi letak air) or aircond..atas alasan nak berjimat la konon & x nak berutang aku ngan hubby aku pun amek keputusan beli air cooler je la..baru RM200..aircond mahal sangat RM800...sayang duit la konon....sampai kat umah pasang ar..emmm...mcm membazir jek....kipas kotak kat umah aku lagi sejuk..hahak....aku rasa mcm nak maki je salesmen kata giant tu..promosi mcm best je.."fungsi kipas ni sama mcm aircond kak..." Aku ni plak jenis yg cepat terpedaya. Esoknya plak...aicond kete wat hal...compressor rosak teruk..ye la dah 2 tahun tak servis maa!!! bawak pi kedai kena RM600...kalu kete honda ke, mercedes ke tak pe la gak..ni kancil 660 jek...Emmm....bila dicampur ditolak dan didarab kalu aku masuk aircond kat bilik pun bagus gak ari tu.....So, pengajaran kat sini..kalu rasa nak beli sesuatu tu jgn pk terlalu panjang sgt..kecuali kalu memang x berbaloi baru la kita kena pk..pastu jgn terlalu sgt nak berjimat padahal lagi membazir lepas tu...jimat pada jalan yg betoi...rancang la betoi2..jgn mudah terpedaya la ek mcm aku ni...Skang ni aku masih lagi pakai kipas kotak...sabar je la ngan panas ni...semua ni dugaan Allah..lagipun dok umah sewa ni leceh ar..kalu umah sendiri senang....

No comments: