Berehat Sebentar ye!!!

ANTARA YANG MENARIK

Jam kite...


Pages

Wednesday, September 9, 2009

GULA TINGGI...TAPI BERAT TURUN...????

Salam ramadhan...uishhh..lama giler aku tak update blog....teramat bz la plak....banyak citer nak create tapi x da masa..ececehhh......
Ni aku nak citer sket....maklumlah.....dah lagi 1 mggu nak raya ni mood keje pun dah makin berkurang...hahakkkk......
Semalam 09/09/2009 aku pi cek kat mana lagi kalu tak kat PPUM (hospital universiti).....aku cek paras gula dalam darah aku..Mak oiiii..tinggi giler...Sebelum 5.5 dan selepas 8.3.....Aiyoookkk....kena la diet untuk kurangkan gula dalam darah...Doktor ckp biasala kalu mengandung ni nak plak bila dah ada keturunan kencing manis mudah sgt nak kena....so untuk mengatasi masalah tersebut aku dikehendaki diet.....Satu lagi citer yg x brape nak sedapnye masa aku timbang berat badan, berat aku didapati turun 1kg.........Fuhhh......nak kata diet x gak...aku blasah je ape yg ada depan mata aku...Kena la ceramah ngan pakar pemakanan....diaorang suruh aku makan banyak sket.....turun berat badan masa mengandung akan efect pada baby katanya...aku risau gak ni..turun berat bdn tetibe ni takut dah nak beranak je...kang tak sempat nak raya dah beranak..muahahah......
Aku gak dinasihatkan agar minum susu atau amek makanan yg berunsur kalsium...pastu sebelum tido kena makan sket....First time aku dinasihatkan sebegini rupa..hahak...slalunya aku dinasihatkan kurangkan makan supaya nak elak obesiti yg terlampau..kuang...kuang....Dunia..dunia...
Tapi aku rasa semua ni sebab rindu aku pada anak aku kat kg kot.....sape lagi kalu bukan anak aku yg comey ..Ecah....Tak sabar nak lik raya ni nak jumpa anak aku.......

4 comments:

Dilla Ady said...

waa...da tukar background le..

camne ngn kesihatan skang, okeh tak?

ooo ye, da nk raye ni..haruss la kan wish slamat ari raye maaf zahir batin kat dot..

~ Ija ~ said...

mak ai.. nih mesti byk makan kuih manis2 time berbuka pose..pastu minom air jagong laa..air tembikai laa..air sirap laa.. x minom air kosong..pastu da kenyang makan kueh..kurang makan nasik..sebab tu laa berat tron kot..

syida said...

background ni anak org suka sgt2...baju, kasut, n mainan pun ada gbr hello kitty ni..girl in pink la katakan..

syida said...

tak mkn manis pun...cuma dah memang pembawakan masa ngandung. Aku pose la tahap manapun gula tetap tinggi...lepas branak otomatik ilang....slalunya jadi bila time dah nak branak ar....